en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » di 02 apr 2013, 14:02

vanmiddag eens even flink aan het bellen geweest met consuwijzer de dealer en andere dealers conzuwijzer zij tegen mij dit klopt niet jij mag een andere up eisen geld terug of een andere oplossing reparatie mag ik weigeren omdat die al 7 x is gerepareerd en het helpt niks toen de dealer gebeld met dat verhaal die lachte me gewoon uit jaa maar daar doen we niet aan dat kunnen zoveel mensen zeggen :evil: ze wouden het per mail of brief bevestigt hebben duss mail na consuwijzer gestuurd dat ik een bevesteging krijg toen maar eens een andere vanden brug vesteging gebeld wat die er van vonden toen kreeg ik een raar antwoord snap niet dat buitenpost er zoveel tijd in steekt het is een bekent probleem en wij doen er niks aan hoort gewoon bij de up en ze snapten al helemaal niet dat die na pon was geweest was nergens voor nodig zij hij het hoord nou 1maal bij de up
dus toen vroeg ik hem als ik een nieuwe up koop zeg je er dan bij het is een super auto maar na een paar hondert kilometer begint te koppeling te rammelen maar dat hoort er bij en doen we niks aan daar gaf hij mij geen antwoord op :?: heb pouw zwolle ook eens gebeld en die zijden dat het niet normaal was en de vw klantenservice moest bellen en dat die dan een oplossing gingen zoeken
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Inge » di 02 apr 2013, 16:27

Nou je blijft er maar lekker zoet me zo. Flink balen dat het nu nog niet verholpen is.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » di 02 apr 2013, 17:10

Ik krijg het idee dat je zaken die normaal zijn aan de up! als abnormaal beschouwt, en dat je te kritisch bent. Ik zou graag eens in jouw auto rijden, wellicht dat ik niets zou merken van een "joelende koppeling" en ik denk dat ie net zo rijdt als mijn eigen up!, waar ik supertevreden mee ben. Het kan allemaal best zijn dat je echt een maandagochtend auto hebt, maar tot nu toe krijg ik steeds weer de indruk dat je spoken ziet en dingen die normaal zijn als abnormaal beschouwt.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » di 02 apr 2013, 17:18

Als pon al tegen de dealer zegt het is voor 50procent opgelost de dealer is er zelf nog een uur in weg geweest omdat ze het niet vertrouwen en begint het nu alweer en toen ik hem ophield hoorde je niks
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » di 02 apr 2013, 17:20

jefvanhouten schreef:Als pon al tegen de dealer zegt het is voor 50procent opgelost
Denk dat Pon dat nooit tegen de dealer zo heeft gezegd.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » di 02 apr 2013, 17:21

up! schreef:Ik krijg het idee dat je zaken die normaal zijn aan de up! als abnormaal beschouwt, en dat je te kritisch bent. Ik zou graag eens in jouw auto rijden, wellicht dat ik niets zou merken van een "joelende koppeling" en ik denk dat ie net zo rijdt als mijn eigen up!, waar ik supertevreden mee ben. Het kan allemaal best zijn dat je echt een maandagochtend auto hebt, maar tot nu toe krijg ik steeds weer de indruk dat je spoken ziet en dingen die normaal zijn als abnormaal beschouwt.
Misschien dat je tijdens een meeting eens wat andere up! rijders in jouw auto kan laten rijden? Wellicht is het gewoon een producteigenschap die jou bijzonder stoort :?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » di 02 apr 2013, 17:56

Heb in 4 verschillende leen up's gereden en die deden het niet de dealer geeft zelf ook al aan dat het geen product eigenschap is
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » di 02 apr 2013, 18:28

jefvanhouten schreef:Heb in 4 verschillende leen up's gereden en die deden het niet de dealer geeft zelf ook al aan dat het geen product eigenschap is
Als de dealer dat zegt, moeten ze het oplossen voor je. Jij hebt een overeenkomst gesloten met de dealer. De dealer moet jou garantie verlenen, en die moet maar uitzoeken hoe die het verder regelt met Pon... Stel de dealer aansprakelijk als het volgens jou niet goed wordt opgelost, daag ze voor de rechter, laat een advocaat een mooie brief schrijven, verzin wat!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » di 02 apr 2013, 18:31

Daar ben ik nu ook mee bezig ben met vw nederland bezig en met consumenten wijzer
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » di 02 apr 2013, 22:06

Je kunt beter met je dealer het probleem oplossen dan met VW Nederland! Jouw dealer is de eerst verantwoordelijke om problemen op te lossen, je hebt met de dealer een overeenkomst. Leg het probleem direct bij de dealer, anders kan de dealer zich achter de importeur gaan verschuilen ("we kunnen niks meer doen, want de importeur werkt niet mee"). De dealer moet het oplossen als er iets niet goed is.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » za 06 apr 2013, 06:43

gister is me auto weer opgehaald nadat die al een hele week olie lekte bij de versnellingbak (dacht eerst beetje airco vocht )
werd steeds erger duss ff na dealer geweest in oostrwolde die zij het is versnellingsbak olie mooie fiets makers daar bij pon in leusden :evil: heb meerder vestegingen gebeld en de koppeling is echt geen product eigenschap het moet gewoon goed wezen zonder geluid te maken word het probleem nu niet opgelost krijg ik een andere auto of een nieuwe up
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Up-Jury » za 06 apr 2013, 20:49

jefvanhouten schreef:word het probleem nu niet opgelost krijg ik een andere auto of een nieuwe up
Jef, ik zou nu al een nieuwe auto eisen. Dit kan toch niet !!!! zoveel problemen met jouw up. Wakker worden man en sta je mannetje, je staat volledig in je recht en ze kunnen het niet negeren of afwijzen.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 07 apr 2013, 07:37

dit is ook echt de laatste kans dat ze krijgen om hem te maken dan krijg ik echt een andere auto eerst deed die wel beetje moeilijk met ja maar dat kan zo maar niet en heel verhaal eromheen
heb even uitgerekent met elke x na dealer toe rijden en dat hun er in testrijden kom ik al op 1700km en dat die intotaal al 2maand is weg geweest van de 7 maanden dat ik hem heb
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

thejokerrules
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 20 mar 2013, 20:55

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door thejokerrules » di 09 apr 2013, 07:52

als we nu ia
alle citigo mii en uprijders met dit probleem
mobiliseren en voor mij part naar radar of weet ik veel wat gaan met alle aantoonbare verhalen van dealers etc
dan kun je pon collectief aanpakken werkt altijd beter
en mocht dit geen optie voor je zijn
schakel dan je rechtbijstandsverzekering in
maar het probleem weg laten wuiven door de dealers lijkt mij niet de oplossing

gr RTJ
citigo 75 pk

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 14 apr 2013, 09:25

afgelopen donderdag me up weer opgehaald er is een nieuwe versnellingsbak achter gezet toen we weg gingen bij de dealer kregen we hem amper in de versnellings toen we thuis waren bleef hij nog moeizaam in de 4 gaan moet je hem echt in trekken terwijl de auto goed warm was +- 45 km gereden
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Patrick-Brand » zo 14 apr 2013, 10:09

jefvanhouten schreef:afgelopen donderdag me up weer opgehaald er is een nieuwe versnellingsbak achter gezet toen we weg gingen bij de dealer kregen we hem amper in de versnellings toen we thuis waren bleef hij nog moeizaam in de 4 gaan moet je hem echt in trekken terwijl de auto goed warm was +- 45 km gereden
Meteen mee terug gaan dan. En wellicht dat je nog wat andere Uprijders kan vragen in je Up te rijden om te kijken of ze hetzelfde ervaren.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 14 apr 2013, 10:13

Patrick-Brand schreef:
jefvanhouten schreef:afgelopen donderdag me up weer opgehaald er is een nieuwe versnellingsbak achter gezet toen we weg gingen bij de dealer kregen we hem amper in de versnellings toen we thuis waren bleef hij nog moeizaam in de 4 gaan moet je hem echt in trekken terwijl de auto goed warm was +- 45 km gereden
Meteen mee terug gaan dan. En wellicht dat je nog wat andere Uprijders kan vragen in je Up te rijden om te kijken of ze hetzelfde ervaren.
me moeder heeft hem samen met mij opgehaald mag zelf niet rijden (oogontsteking) die viel het direct op
heb er zelf ook ff rondje in gereden en is duidelijk de 4e versnelling
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Samendjinn
Forum newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: di 30 apr 2013, 00:10

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Samendjinn » di 30 apr 2013, 00:24

Hoi mede seat vw skoda rijders.

Ik heb ook een auto met dezelfde kwaal en ik had het al na 500 km,dit gemeld bij de garage maar klapperen van de koppeling was soms zachtjes maar gelukkig heb ik het en en ander gefilmt en na 2500 km werd het geluid vooral bij koude start enorm hard dat de dealer mij gelijk gaf.
Uiteindelijk heb ik zoals al velen een nieuwe koppeling gehad maar natuurlijk was dit niet het probleem.
Met seat gebeld en die vertelde je schakelt verkeerd haha ik die al 18 jaar mijn rijbewijs heb en die al 35 autos gehad heb.

Ik heb nog nooit zo een bedrijf gezien die zo met klanten omgaat.
Ze willen het probleem stil houden en ze weten weldegelijk waar het probleem in zit het is de versnellingsbak die niet goed is.
Persoonlijk ben ik het beu en ik schrijf ze nog 1 keer aan om ze netjes te vragen voor en oplossing te zorgen, dit loopt al maanden en de seat klinkt bij een koude start als een vliegtuig.
Ik kan nu al zeggen pon (seat)onze autos krijgen of hebben dit probleem allemaal.
Misschien is het wat als er nog veel meer klachten komen om het collectief aan te pakken.
Een nieuwe auto die na 100. Tot 1000 km rare geluiden maakt is toch niet normaal???


Iedereen denkt aan koppeling of lagers maar het is dus de versnellingsbak !!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 19 mei 2013, 08:27

nadat de nieuwe versnellingsbak er is onder gezet 2000km geleden is die na 1000km voor de 15duizend km beurt geweest versnellingsbak weer opnieuw afgesteld omdat die nog niet mooi schakelde na 1000km nu weer duizend km verder schakelt die nog steeds niet mooi in de 4e versnelling staat die weer bij de dealer en gaan nu kijken of het wat anders is want de afstelling staat goed
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

harryup
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 14:35

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door harryup » zo 19 mei 2013, 09:27

Je hebt ook niet veel geluk ,met je UP! :oops:

(Maar Jef,probeer nu in vredesnaam eens te schrijven met komma,hoofdletter en punten)

Groet Harry

Plaats reactie