en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Vinniepilon » zo 19 mei 2013, 10:30

Samendjinn schreef:Iedereen denkt aan koppeling of lagers maar het is dus de versnellingsbak !!!!!!!!!!!!
Wat is dan het probleem met de versnellingsbak, want dat staat er niet!!!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door GuidoUp » zo 19 mei 2013, 12:14

als je de auto zou starten dan zou het een geluid maken als een gare diesel..
en als je de koppeling dan weer induwt dan zou het geluid weg zijn.. laat je de koppeling weer los.. dan is het geluid weer terug..
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Vinniepilon » zo 19 mei 2013, 12:34

GuidoUp schreef:als je de auto zou starten dan zou het een geluid maken als een gare diesel..
en als je de koppeling dan weer induwt dan zou het geluid weg zijn.. laat je de koppeling weer los.. dan is het geluid weer terug..
Is het zo echt hard, dat het als een gare diesel klinkt? Of is het gewoon hoorbaar en is het een irritatie van de eigenaar.

Ik lees nergens dat de versnellingsbak stuk was. Er is waarschijnlijk niet echt een oplossing voor.

Hopelijk komt het allemaal nog goed :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door GuidoUp » zo 19 mei 2013, 13:20

klopt...
mijn dealer heeft ook met pon gebeld..
en die zeggen van omdat de up een zeeeeeer compacte auto is en om gewichtsbesparing te behouden is er zo min mogelijk geisoleerd..
daarom is de bak ook zo gehorig.. :(
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Psycho_Mantis » zo 19 mei 2013, 17:09

Dit geluid hoort gewoon bij de up.
Klagen bij pon gaat je niet helpen.

Mijn up rijd al een jaar zonder problemen met dit geluid.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door GuidoUp » zo 19 mei 2013, 17:16

Klopt
+1

Verstuurd van mijn ST26i met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 19 mei 2013, 19:32

bij mij is die helemaal niet meer gehorig hoor gewoon helemaal niks
maar hij wil gewoon heel moeizaam in de 4 vooral als die warm is
de rest van de versnellings gaan super zowel warm als koud
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Vinniepilon » zo 19 mei 2013, 19:49

jefvanhouten schreef:bij mij is die helemaal niet meer gehorig hoor gewoon helemaal niks
maar hij wil gewoon heel moeizaam in de 4 vooral als die warm is
de rest van de versnellings gaan super zowel warm als koud
Balen dat hij nu niet soepel wil schakelen naar de 4de versnelling. Hoeveel km heb je nu gereden nadat alles is vervangen?

Ondanks de ellende hoop ik dat je wel plezier hebt in je Uppie. :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
ECMLfan
Forum newbie
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 22 aug 2012, 15:54
Locatie: al Mii re
Contacteer:

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door ECMLfan » ma 20 mei 2013, 09:42

Mijn @Mii schakelt juist steeds beter en beter. Nu net boven de 4000 kilometer en schakelen gaat heerlijk soepel. Geen rare klappen of ratels.

Het enige dat mij nu twee keer is overkomen (in vijf maanden tijd) is dat wanneer de auto op een helling staat (5 of meer graden met de neus omhoog t.o.v. de achterbak) dat hij dan soms NIET wil starten. Ik kan de sleutel niet naar rechts draaien. De enige remedie is proberen, proberen en proberen tot ie 'm wel pakt. De dag erop op exact dezelfde plek neergezet... En daarna startte de auto gewoon normaal op.

Het enige waar ik met mijn @Mii tegenaan loop en terugkomt is een ratelend geluid wanneer in in de 5e versnelling gas geef. Dan heb ik even het idee dat het een diesel is. De auto rijd er niet minder zuinig door en verder is de auto al daarom goed nagekeken, maar men kon geen rare afwijkingen vinden. Mijn vriendin (jurist) en ik hebben besloten om Seat dan ook (voorlopig) niet in gebreken te stellen zolang de auto er niet minder door presteert of hierdoor beschadigd raakt. Wij hebben immers binnen 2 weken na aankoop hier melding van gemaakt en dat op papier laten vastleggen, waardoor wij aan onze verplichting hebben voldaan.

En ja, ik ben nog steeds zeer blij met mijn unieke blauwe Mii.
Regelmatig met 250 km/h over de A4
Status: @Mii gekocht op 20-12-2012
Wenslijst: Cruise control op de @Mii, blauw dashboard.

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door jefvanhouten » zo 26 mei 2013, 09:43

nadat ik hem dinsdag middag weer heb opgehaald 4e versnelling afgesteld schakelt die nu super
gister na een kleine 45km stonk die na verbrand olie ik onder de auto kijken jaa hoor weer allemaal versnellingsbak olie
ben er nu zo flauw van ga morgen met de dealer bellen voor een andere oplossing willen ze dat niet
dan ruil ik hem zelf in op een andere auto ben zo flauw van de up dat ik deze ellende niet langer wil :evil: :evil: :evil:
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Patrick-Brand » zo 26 mei 2013, 10:07

Als je hem zelf inruilt ga je toch flink het schip in. Waarom schakel je geen juridische bijstand in?
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Vinniepilon » zo 26 mei 2013, 10:38

Jeetje dat is echt balen, kan me voorstellen dat je vreselijk baalt van deze auto. :( Succes met de onderhandeling hopelijk wordt het netjes opgelost voor je.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door UpSie » zo 26 mei 2013, 20:05

Goedeavond,

Zoals ik dit nu alles eens lees vraag ik me af waarom deze dealer en of PON, (weet niet helemaal hoe deze discussie loopt), niet uit zichzelf met een oplossing komt.
Als vertegenwoordiger van een 'gerenormeerd' merk wil je ten allen tijde negatieve reclame voorkomen, en daar bovenop ook nog eens bekend komen te staan als een dealer die problemen slecht oplost.
Ik denk wel dat hier een aandeel bij jezelf ligt, en ook steeds weer accoord gaat met een poging tot een oplossing.
Ik zou voor mezelf eens heel de historie van deze auto op een rijtje zette, dus de issues, met bijbehorende kilometerstand, en datum.
Dit eens rustig met de verkoper bespreken waar je de auto gekocht hebt, en hem vriendelijk en dringend vragen een passende oplossing te bieden, en dan in een vorm van een andere auto.
Dit geeft jouw weer vertrouwen in de dealer en het product VW, en geeft de dealer en distributeur de gelegenheid om in alle rust de problemen van deze auto op te zoeken en op te lossen.
Dan is er ook zeker voor deze auto weer een gelukkige klant die er nog vele jaren plezier aan kan beleven.
Alles is te vinden en op te lossen.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Dolfijntje
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 apr 2014, 07:26

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Dolfijntje » do 24 apr 2014, 15:43

IK rijd zelf een Seat MII en reeds na twee maanden begon ik ook allerlei geluiden te horen.
Met name met schakelen. Als het warm weer si en mijn auto in de zon heeft gestaan maakt de koppeling een schurend en een soort plof geluid bij het overschakelen naar de twwe en naar de drie.

S morgens vroeg bij het wegrijden knakt de koppeling behoorlijk totdat ik een paar keer ontkoppeld heb.
Ik ben het eens met het feit dat we dit niet moeten accepteren, ook mijn dealer speelt de onschuld en zegt dat ik de enige ben met dit probllem.

Zo wil je toch niet beginnen met een gloednieuwe auto met allerlei rotgeluiden??????

Samen pakken en naar RADAR of KASSA dat is het beste!!!!!!!!!!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door up! » do 24 apr 2014, 17:47

Na 26 maanden up! rijden (59.000 km) komen deze problemen mij totaal niet bekend voor. Wellicht ben ik minder kritisch :dance:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door MauriceR. » do 24 apr 2014, 18:15

GuidoUp schreef:als je de auto zou starten dan zou het een geluid maken als een gare diesel..
en als je de koppeling dan weer induwt dan zou het geluid weg zijn.. laat je de koppeling weer los.. dan is het geluid weer terug..
Als dat het euvel is, zou ik het meer zoeken in de koppeling en / of het druklager.

Kijk, als er herhaaldelijk OLIE onder de bak ligt, is er aanwijsbaar iets niet goed. En als het verbrand ruikt, kan het komen omdat er olie op de uitlaat lekt (en verbrandt) of dat er achter het blok iets niet goed zit, waardoor er olie op de koppeling komt. Maar dan zou de auto vreselijk gaan schudden als je wegrijdt uit stilstand (vraag me niet hoe ik het weet...).

De bak eruit halen en terugplaatsen is dan wel leuk, maar de lekkage vinden heeft meer nut. Wrs. vinden ze dan ook wat er verder aan de hand is.
Misschien moet je de stoute schoenen aantrekken en eens een bezoek brengen aan een vertrouwd adres (geen dealer) en vragen of ze eens willen zoeken naar het euvel. In het verleden had de ANWB een speciale service om hardnekkige storingen te vinden. Ik weet niet of dat nog bestaat.

M.
Laatst gewijzigd door MauriceR. op do 24 apr 2014, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door GuidoUp » do 24 apr 2014, 18:22

Alle dealers zeggen het zelfde....
Dunwadig materiaal is de bak van gemaakt dus je kan ieder geluidje horen als de auto koud is... Dit is ook gedaan voor gewichtsbesparing


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Ron UP » vr 29 mei 2015, 05:30

Ook onze Up heeft last van dit geklapper. Koppeling intrappen en geluid is weg. Lijkt smorgens wel een diesel :)

Up is nu precies 2 jaar oud en 23000 km. Gister een grote beurt gehad en is er een nieuw druklager in gegaan.
Helaas totaal geen verbetering heb ik net gemerkt...

Erg jammer, ik had gehoopt dat t weg zou zijn!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 mei 2015, 06:43

Balen zeg. Wat zegt de dealer?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: en er is weer melding gemaakt bij pon na 4 dagen :S

Bericht door Ron UP » vr 29 mei 2015, 13:01

Ik heb t voorgelegd bij ze, word vervolgd nog
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Plaats reactie