Nieuwe Up besteld!!

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Ron UP » za 20 apr 2013, 12:13

Zojuist mn krabbel gezet voor een nieuwe Up. :D
Het word een voorraadmodel 2013, met 5 deuren, drive, executive pakket in weer dezelfde kleur light silver :mrgreen: Perfect kleurtje vind ik dat!
Alle plakzooi van de achterklep laten halen, hoef ik dat zelf niet meer te doen hahaha (k.twerkje)
Mn huidige triangelvelgen worden omgezet want die spokevelgen vind ik echt niet mooi (persoonlijke mening)

Mn huidige Up heeft nu precies 15000 km en word over 4 dagen 1 jaar oud ;)
Opzich vind ik de 3 deurs mooier en sportiever dan de 5 deurs, maar dit is toch praktischer...

Ik denk dat ik mn nieuwe Up gewoon standaard hou, behalve mn koplampen weer aanpassen :D

Hopelijk voor 30 april geleverd.......
Bijlagen
IMAG0819.jpg
IMAG0819.jpg (240.44 KiB) 2693 keer bekeken
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Up&Go » za 20 apr 2013, 15:56

Lekker!

harryup
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 14:35

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door harryup » za 20 apr 2013, 17:21

Goed bezigggggggggggggg!!! :D
Veel veilige kilometers met je nieuwe UP!

Groet Harry.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Pop Up! » za 20 apr 2013, 17:37

Gefeliciteerd Ron! Goed bezig, na 1 jaar alweer een up! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door henri » za 20 apr 2013, 21:46

Jij hebt goed naar Rutte geluisterd ;)

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Sciroccofrank » za 20 apr 2013, 22:15

Goeie actie Ron , gefeliciteerd met je aankoop

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Psycho_Mantis » zo 21 apr 2013, 10:46

Lekker hoor!

Geloof er niets van dat je hem standaard houd :P

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Bhuddymahn » zo 21 apr 2013, 11:07

Nice! Nog een mooie deal kunnen sluiten met inruil van je huidige Up?
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Ron UP » zo 21 apr 2013, 11:21

Jaja geld moet rollen. Goed voor de economie haha

Ja heb een goede deal kunnen sluiten. Ik had een max bedrag in mn hoofd om bij te leggen en dankzij mn maatje die bij de dealer werkt, is dat goed gelukt :D :D
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door BarMove(d)Up » zo 21 apr 2013, 19:17

Ron UP schreef:Jaja geld moet rollen. Goed voor de economie haha
Rutte kan trots op je zijn.

Veel succes met de nieuwe Up!
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door JuP ! » zo 21 apr 2013, 20:12

Goed bezig Ron !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
VWUpdubwub
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 14:18

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door VWUpdubwub » wo 22 mei 2013, 10:51

Ik neem aan dat je deze auto inmiddels binnen hebt! Lekker hoor! Ik ben nog aan het wachte op de mijne. En heb ook al meerdere mensen enthousiast gemaakt! Een collega van mij (die zelf ook veel kilometers maakt en zijn huidige toyota nogwat is aan vervanging toe) was zeer geinteresseerd in de Up en wilde er wel meer over weten. We hebben eigenlijk een beetje hypothetisch lopen kletsen en geprobeerd een mooie tweedehands volkswagen up voor hem te vinden. Nu is het aanbod er op zich wel na, maar ik vraag me dan altijd af waarom mensen hun up weg zouden. Ik snap wel dat je na een bepaald aantal kilometers er nog een juiste prijs voor kan krijgen, maar toch vind ik het niet altijd zuivere koffie (en mijn collega trouwens ook niet).

Zijn er hier mensen die hun Up tweedehands gekocht hebben en is dat allemaal goed bevallen? Ben wel benieuwd!
VW Up 1.0 move up 2013

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Ron UP » wo 22 mei 2013, 11:23

De reden dat wij een nieuwe hebben gekocht is dat we eerst ook een passat erbij hadden maar verkocht hebben en een 3 deurs up is erg lastig om achterin in te stappen. Dus daarom precies dezelfde gekocht maar nu een 5 deurs dus :D
Mn vorige Up was een prima wagen, staat nog te koop. Mankeert echt niks aan. Kun je vertrouwd kopen hoor.
En nieuwe spoke velgen met nieuwe banden. Want ik wilde mn triangelvelgen meenemen op mn nieuwe Up
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

iPolo
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 09:52

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door iPolo » wo 22 mei 2013, 15:28

Merk je het verschil tussen de 60pk en de 75pk? Wat zou je liever willen hebben? Want je bent nu wel een stapje achteruit kwa vermogen.

Wat heb je trouwens betaald voor het tinten als ik vragen mag?

Gebruikersavatar
Bhuddymahn
Donateur member
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 00:59
Locatie: Amstelveen/Delft/Den Haag

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Bhuddymahn » wo 22 mei 2013, 15:35

Zie ook het tinttopic iPolo, voor 3 deurs 140 euro dacht ik, voor 5 deurs 145 euro.

Verschil tussen de 60pk en 75pk is niet zo groot, vooral dat de versnellingsbakverhoudingen wat korter zijn en daardoor voelt 'ie wat sneller, hij maakt wel meer toeren bij dezelfde snelheid als de 60pk, dus een hoger verbruik
|High Up!
Dark Silver|5 drs|60PK|Executive & Drive|M&M|Middenarmsteun|VAGcom|K&N filter|SX4 antenne
Ring Ultima dimlicht|Super white mistlicht|Chrome knipperlichten|White dagrijverlichting|LED kentekenverl.

|Peugeot 206 Roland Garros

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door Ron UP » wo 22 mei 2013, 17:27

Ja klopt! Eerlijk gezegd rijd de 60pk die ik nu heb prettiger. Komt idd door de andere versnbak.
De 75pk lijkt wel wat sneller van zn plek te komen maar kan eigenlijk niet want de koppels zijn allebei 95nM
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door inMnUppie » do 23 mei 2013, 08:39

Max koppels van de motoren zijn gelijk (volgens spec), maar dat zegt niks over de vorm van de koppelcurve, en je hebt dan ook nog overbrenging naar de wielen die verschilt. Ikzelf heb zowel de 75 pk als 60 pk proefgereden met meerdere personen in de auto. Had mijn ouders gevraagd om mee te gaan kijken :) Extra balast :D

Tot 80 km merk je zo goed als niets, maar volgens mij zijn de overbrengingen t/m 3e versnelling zeker gelijk en de vierde weet ik niet zeker. De 5e versnelling wijkt zeker af en is korter bij de 75 pk.

Mijn conclusie was dat de 75 pk met 3 personen op de snelweg wel lekker inhaald in de 5e versnelling, de 60 pk helemaal niet, daar moest ik terug naar 4. Geen probleem zou je zeggen, maar rijden met cruise control in de vijf op die Autobahn is zeer confortabel. Niks niet terugschakelen, ook niet op de heuvelachtige 5 (Basel) en 8 (Stuttgart). Ook inhalen bij tussen 120 en 140 km/h ging verhoudingsgewijs (blijft eco autootje) verbazingwekkend gemakkelijk. Ik de bergen rijden al helemaal geen problemen, geitje-up ging soepel de pas op, trekt lekker soepel in z'n 3. Terwijl ik hier en daar lees van 60 pk rijders dat daar het vermogen wat tekort schiet.

Kortom, ik ben blij met mijn keuze 75 pk, als mijn enige auto. Voor voornamelijk woonwerk verkeer in de NL, is 60 pk ruim voldoende, en als voordeel nog zuiniger.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Gebruikersavatar
VWUpdubwub
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 14:18

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door VWUpdubwub » vr 24 mei 2013, 08:45

Hmm goed verhaal in ieder geval! Ik vind het best wel opvallend dat die 15 PK dan zo goed merkbaar is! Maar heb er nooit echt zo opgelet. Er valt in ieder geval genoeg voor te zeggen om voor een 75 pk UP te gaan als ik het zo hoor. Vind het sportief rijden toch wel enigzins belangrijk, als je het gaspedaal intrapt moet er immers wel wat gebeuren. Maar ja, gaat wel gepaard dus met extra verbruik. Maar da's logisch.
VW Up 1.0 move up 2013

inMnUppie
Forum newbie
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 20 jul 2012, 18:59

Re: Nieuwe Up besteld!!

Bericht door inMnUppie » vr 24 mei 2013, 09:26

Even in perspectief plaatsen misschien. Het is niet zo dat die 15 pk je 'lanceert' als een GTI. Het is merkbaar. Het grootste verschil was bij inhalen op de snelweg met meerdere personen, dus beladen (90 naar 120 km/h achter een vrachtwagen uit). In z'n vijf inhalen, was in de 60 pk gelijk aan nagenoeg geen reactie, ik moest terugschakelen om andere weggebruikers niet te ergeren. In de 75 pk merkte ik dat er wel iets gebeurde en ik redelijkwijs snel voorbij kon. Dat is die 15 pk. En dat betekent dat als je alleen of met z'n tweëen in de auto zit dat je lekker in z'n vijf kunt blijven rijden met cruisecontrol aan op de snelweg. Ik rijd heel graag op cruise control en dus ben ik blij dat ik de keuze voor 75 pk heb gemaakt. Ik kan me voorstellen dat die dikke 700 Euro teveel is voor sommigen, voor dit verschil. Verder kan het ook zo zijn dat als je alleen zonder bagage in de 60 pk rijdt, het inhalen op de snelweg iets soepeler gaat (heb ik nooit getest). Ik zou in ieder geval in beide versies proefrijden alvorens je een keuze maakt, als je die soeplesse bij hogere snelheden belangrijk vindt. Daarnaast is het ook nog persoonlijk. Niet iedereen beoordeeld snelheid en soeplesse op dezelfde manier. Oh ja, Airco aan op de snelweg in de zomer eet ook nog pk's. Dat was voor mij ook nog een extra motivatie om toch voor de 75 pk te kiezen. Met 5000 km per jaar is het verbruik voor mij van net iets minder belang.
2 deurs High Up, 75pk BMT, Light Silver met TitaanZwart interieur, Executive & Drive pakket

Plaats reactie