Rammel onder auto.....

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Rammel onder auto.....

Bericht door VinceP » zo 01 dec 2013, 16:43

Hoi, ik vroeg mij af of iemand anders hier soms ook last van heeft of gehad?

Ik heb sinds kort dat als ik op een bestraten weg(enigzins oneffen klinkerweg in woonwijk b.v.) rond de 30km/h rijd een rammel voor linksvoor.
Dit hoor je eigenlijk ook alleen als je heel licht naar links stuur dus eigenlijk rechtdoor maar je stuur lichtjes naar links laat
gaan en als je gewoon een linkse bocht maakt hoor je het ook. maar allemaal rond de 30km/h..
als je naar rechts stuurt hoor je niks. Nou heb ik al aan me stuurstang en stabilisator stang staan trekken maar voel in principe niks...
is weliswaar niet op de brug..dus toch wel lastig te voelen dan. Nou gaat hij deze maand voor zijn 1ste beurt dus ik kom toch wel in de
garage ervoor..maar dacht misschien heeft iemand dit ook al gehad en heeft hij de oplossing misschien al..

groet vince
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Thijsvdvl » zo 01 dec 2013, 16:47

Hitte schild van de uitlaat schijnt nog wel eens los te laten. Ik zou maar is kijken en anders even langs de garage gaan.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Tom Westendorp » zo 01 dec 2013, 16:51

Loszittende hitteschilden, waarschijnlijk het meest irritante geluid dat een auto kan maken. Net alsof je hele auto op instorten staat terwijl het vaak niet meer is dan een beetje metaal dat resoneert. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door VinceP » ma 02 dec 2013, 11:44

Zo auto vanochtend afgegeven bij de dealer. en inderdaad hitteschild los. ze hebben een grote ring gemonteerd die beter vast blijf zitten. Heb gelijk
daar kunnen laten voor zijn 1ste beurtje. dus vanmiddag weer ophalen.

bedankt vor de reacties..
prettige dag allen.
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 20:15

Mooi dat het opgelost is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Thijsvdvl » ma 02 dec 2013, 20:19

Bam in één keer goed :dance:
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door DonkUp » ma 02 dec 2013, 20:36

Ga je door voor de koelkast? ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Thijsvdvl » ma 02 dec 2013, 20:37

DonkUp schreef:Ga je door voor de koelkast? ;)
:text-givemebeer:
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 dec 2013, 20:39

:clap:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door ruud » do 12 dec 2013, 20:03

VinceP schreef:Hoi, ik vroeg mij af of iemand anders hier soms ook last van heeft of gehad?

Ik heb sinds kort dat als ik op een bestraten weg(enigzins oneffen klinkerweg in woonwijk b.v.) rond de 30km/h rijd een rammel voor linksvoor.
Dit hoor je eigenlijk ook alleen als je heel licht naar links stuur dus eigenlijk rechtdoor maar je stuur lichtjes naar links laat
gaan en als je gewoon een linkse bocht maakt hoor je het ook. maar allemaal rond de 30km/h..
als je naar rechts stuurt hoor je niks. Nou heb ik al aan me stuurstang en stabilisator stang staan trekken maar voel in principe niks...
is weliswaar niet op de brug..dus toch wel lastig te voelen dan. Nou gaat hij deze maand voor zijn 1ste beurt dus ik kom toch wel in de
garage ervoor..maar dacht misschien heeft iemand dit ook al gehad en heeft hij de oplossing misschien al..

groet vince
Vorige week kreeg ik ook ineens een rammel, afgelopen maandag bij de dealer gebracht en je raad het al hitte schild vervangen blijkt
Idd een wat vaker voorkomend probleem.
Alleen toen ik de auto ging halen werkte het start stop systeem niet meer, een A met streepje was alles.
dealer staat voor een raadsel, auto staat dus weer bij de dealer en men is aan het uitzoeken wat het kan zijn.

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door VinceP » vr 13 dec 2013, 22:35

hoi, ruud, hebben ze niet heel simpel gewoon een stekkertje los gemaakt en niet weer vastgezet... omdat ze bij jou het hitteschild vervangen hebben of
hebben ze ook alleen vastgezet?
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door MauriceR. » za 14 dec 2013, 15:21

VinceP schreef:hoi, ruud, hebben ze niet heel simpel gewoon een stekkertje los gemaakt en niet weer vastgezet... omdat ze bij jou het hitteschild vervangen hebben of
hebben ze ook alleen vastgezet?
Het automatische start/stop-systeem maakt gebruik van heel veel parameters voordat de computer 'toestemming geeft' om de motor af te zetten. O.a. de uitlaatgassen worden gemeten. Zoals VinceP. terecht opmerkt, kan het heel goed zijn dat er iets los is geraakt. Mijn eerste gedachte is de stekker van de lamba-sonde, maar dat is niet waarschijnlijk, omdat de auto dan wrs. ook 'Engine Check' zou laten zien op het dashboard.

Gewoon laten zoeken in de buurt waar ze alle handelingen hebben verricht!

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door ruud » za 14 dec 2013, 19:31

VinceP schreef:hoi, ruud, hebben ze niet heel simpel gewoon een stekkertje los gemaakt en niet weer vastgezet... omdat ze bij jou het hitteschild vervangen hebben of
hebben ze ook alleen vastgezet?
Gisteren was de auto klaar en alles werkt weer.
Monteur heeft eerst de auto uitgelezen en er waren geen storingen, vervolgens alles nagekeken mbt hitteschild geen stekkers die los waren.
Wederom de volgende dag uitgelezen en weer geen storingen, alles toch maar gereset en het werkte weer.
Monteur vond het wel vreemd.
Dit is het verhaal volgens de garage.

Klein duiveltje op mijn schouder die idd niet uitsluit dat er gewoon een stekkertje los was.
:twisted:

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door VinceP » za 14 dec 2013, 20:27

Ja dat zal altijd een mistery blijven. Een goede monteur zou zijn foutje toegeven.. Ben zelf 17jaar monteur geweest. En ik ben ook wel 1 of 2 keer een
stekkertje of vacuumslangetje vergeten. erg vervelend,maar geef het gewoon toe,en zeg het tegen de klant. Het is natuurlijk heel vreemd dat ineens spontaan
het euvel weg is. waarja. Bij jou is het opgelost en dat is dan wel weer het belangrijkste....
gegroet..
Skoda CitiGO Tour

Gebruikersavatar
ruud
Vagling liefhebber
Berichten: 817
Lid geworden op: di 20 mar 2012, 21:29

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door ruud » di 24 dec 2013, 18:35

Start stop systeem heeft pcs 2 dagen gewerkt en daarna weer dagenlang de A met een streep niks nada maar weer gebeld voor een afspraak.
Bij afleveren van auto bij dealer bleek dat er ineens vanaf week 50 een update voor het motormanagement is.
Volgens dealer is dit erin geplaatst en alles schijnt weer te werken (Monteur heeft de auto uitvoerig getest)
Benieuwd hoe lang het nu weer goed gaat.
Bij navraag krijg je alleen te horen in deze nieuwe software zitten wat aanpassingen, wat voor aanpassingen zitten hier dan in maar dat wordt dan weer niet vertelt.
Vaag vaag vaag, waarom gewoon niet de veranderingen zijn ................ maar je krijg een :?:
Auto is van mei 2012, zijn er nog Forumleden die weten wat er nu veranderd is in de software van week 50 2013 tegenover de software van mei 2012 :?:

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door TV_UP! » vr 27 dec 2013, 00:22

Had ook een rammel onder de auto. Leek dat het hitteschild los zat.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Tim
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 31 okt 2012, 16:17

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Tim » ma 30 dec 2013, 17:04

Ik ook.. :|
Volgende week komt er een compleet nieuw hitteschild onder
Seat Mii Style Chiq

Gebruikersavatar
VinceP
Forum newbie
Berichten: 64
Lid geworden op: za 19 jan 2013, 21:22

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door VinceP » zo 05 jan 2014, 10:04

Zouden jullie eens de rammel kunnen omschrijven die jullie horen?
Ze hebben bij mij het schild vastgezet,maar hoor nog steeds op een klinkerweg rammels onder men auto.
Als ik tussen de 20km/h en 50km/h rijdt. over klinkers rijd dan hoor je een extra resonantie/rammel vanaf het vooronder komen..
Heb samen met monteur toen ook heel onderstel nagelopen , maar zit nergens speling op(stab.stang,draagarmen,fusee,stuurhuis)alles zit vast.....

daarom de vraag horen jullie die rammel op dezelfde manier als ik hem hoor of horen jullie het anders, en heb ik gewoon een andere rammel/resonantie.?
alvast bedankt
Skoda CitiGO Tour

Kevin #34#
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 20:09

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Kevin #34# » wo 08 jan 2014, 20:39

VinceP schreef:Zouden jullie eens de rammel kunnen omschrijven die jullie horen?
Ze hebben bij mij het schild vastgezet,maar hoor nog steeds op een klinkerweg rammels onder men auto.
Als ik tussen de 20km/h en 50km/h rijdt. over klinkers rijd dan hoor je een extra resonantie/rammel vanaf het vooronder komen..
Heb samen met monteur toen ook heel onderstel nagelopen , maar zit nergens speling op(stab.stang,draagarmen,fusee,stuurhuis)alles zit vast.....

daarom de vraag horen jullie die rammel op dezelfde manier als ik hem hoor of horen jullie het anders, en heb ik gewoon een andere rammel/resonantie.?
alvast bedankt
Heb deze rammel ook en komt alleen voor op de zogenaamde kinderkopjes weg. Bij mij is vanwege een andere tokkend geluid als ik over een klinkerweg reed, het hele stuurhuis en de ophanging aan een kant vervangen. Het tokkende geluid was weg maar die resonantie die jij omschrijft is er nog steeds en komt alleen voor op eerder genoemde weg. Dit hebben ze ook niet kunnen vinden. Vind het overigens niet zo storend. (rij die weg niet zo vaak)

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Rammel onder auto.....

Bericht door Henk1200 » do 23 jan 2014, 20:32

Ik heb sinds twee weken ook gerammel. In het begin was het nog niet zo heftig maar na een weekje werd het gerammel steeds luider. Dit komt altijd voor als de motor koud is en de auto start. Afspraak gemaakt en als het goed is hebben we hier ook te maken met een hitteschild die los zit. Morgen weet ik er meer over.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Plaats reactie