dashpad reinigen

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

dashpad reinigen

Bericht door UpSie » ma 24 jun 2013, 21:47

Goedeavond mede forummers,

Zoals meerdere hebben wij ook een blackpearl dashpad.
Nu heb ik vernomen dat dit kwetsbaar is en snel krast.
Ik vroeg me af of er zijn die een goede reinigings methode hebben als advies zonder krassen te maken.
Met spons en water lijkt me niet een goed idee in het interieur.
En om het te laten glimmen wrijven jullie het nog ergens mee in?
Graag verneem ik wat adviesen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: dashpad reinigen

Bericht door Ome Rolph » ma 24 jun 2013, 22:46

Reinigen met een vochtige microvezel doek en eventueel in de was zetten.
Zolang je t net zo behandelt als de lak van je carrosserie kan er weinig fout gaan. Is tenslotte dezelfde lak.
Sccs.
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: dashpad reinigen

Bericht door UPyouGO » ma 24 jun 2013, 23:31

Ome Rolph schreef:Reinigen met een vochtige microvezel doek en eventueel in de was zetten.
Zolang je t net zo behandelt als de lak van je carrosserie kan er weinig fout gaan. Is tenslotte dezelfde lak.
Sccs.
IDD ..niets meer en niets minder.....ik gebruik overigens een color wax voor de binnenkant, zowel dashpad als de portier en dorpels.
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: dashpad reinigen

Bericht door Miisport1 » di 25 jun 2013, 07:15

Gewoon micro vezel doek afstoffen.soms in de autowas,mequirs voor de glans en omdat het dan zo glad wordt hecht vuil ook niet.
Kunstof delen gewoon in mequirs interieur spray.voor de rest doe ik er niks aan maar doe dit ook maar 1 keer in de 3 maanden of zo.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: dashpad reinigen

Bericht door Inge » di 25 jun 2013, 07:37

MF doek en ipv van wax een sealant - wordt de kleur vermoedelijk nog wat helderder van.

Voor mij volstaat gelukkig alleen een interieur dressing (PB nat look) :D
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Mikester
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 21:50

Re: dashpad reinigen

Bericht door Mikester » di 25 jun 2013, 23:39

Hier wordt het glimmende dashboard ontvet met IPA icm een microvezeldoek. Daarna voorzichtig afnemen met een met Reload ingespoten microvezeldoek.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: dashpad reinigen

Bericht door Inge » wo 26 jun 2013, 06:13

Ook een goede optie. Ipv IPA zou Eraser ook prima kunnen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: dashpad reinigen

Bericht door Jeroen Spits » di 16 jul 2013, 16:49

gewoon Glassex, blijft prima blinken.. Wel jammer ik heb mn auto gebruikt bij het verhuizen, en heb nu krassen.. Wat zou een dashpad kosten?
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: dashpad reinigen

Bericht door DonkUp » di 16 jul 2013, 20:32

Het dashpad kan je niet los bestellen volgens mij, het zit vast aan de rest van het dashboard.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: dashpad reinigen

Bericht door JuP ! » do 18 jul 2013, 09:32

Kun je het wel loshalen? Eventueel met doorzichtige folie wrappen om krassen te voorkomen.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: dashpad reinigen

Bericht door BarMove(d)Up » do 18 jul 2013, 11:35

JuP ! schreef:Kun je het wel loshalen? Eventueel met doorzichtige folie wrappen om krassen te voorkomen.
Volgens mij is er in een ander draadje iemand al eens hier over bezig geweest. Conclusie was geloof ik dat dashpad niet los te halen is. Wrappen moet dus gebeuren met dashpad er op. Er is iemand die dat heeft laten doen met een carbonfiber uitstraling.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Plaats reactie